sobota, 22 lipca 2017

"Twoje zdrowie w Twoich rękach" Dr Frederic Saldmann


Ocena: 4/6
Wydawnictwo: Muza
Strony: 288
Rok wydania: 2017



Nigdy zbytnio nie przepadałam za poradnikami. Jednak ostatnimi czasy mnie zauroczyły. Ten spotkałam przypadkiem. Dodając do tego temat zdrowia, w który ostatnio się wgłębiam (może dlatego, że ostatnio coś mi szwankuje) postanowiłam ją zakupić. 

Dr Frederic Saldmann, autor książki jest kardiologiem i dietetykiem. Jest lekarzem francuskich gwiazd i celebrytów takich jak Christopher Lambert czy Sophie Marceau.

Swoją książkę "Twoje zdrowie w twoich rękach" podzielił na pięć części. W pierwszej autor wspomina co nieco o diecie. O tym czemu nie wychodzi i co zrobić, żeby było inaczej. Podaje ciekawy sposób na to jak sprawić, żeby ulubione ciastka już nam tak nie smakowały, więc nie będziemy się na nie rzucać bez opamiętania. Jest też kilka ciekawostek o znanych produktach, oraz czego z czym nie łączyć.

W drugiej części autor skupia się na naszym ciele. Tu znajdziemy ciekawostki dotyczące ćwiczeń. Opisane są m.in. sposoby na zmęczone oczy, a dla miłośników rowerów -" trzy zasady prawidłowego pedałowania". Trzecia część to zbiór wskazówek jak zarządzać naszym zdrowiem na codzień. Czy lepiej maszerować czy biegać? Czy biustonosz tak naprawdę jest przydatny? Jak ulżyć sobie w migrenie?. W tej części dowiemy się również jak przeprowadzić autoprzegląd techniczny. Jednak pomimo tego, że mam fioła na punkcie bakterii uważam, że niektóre wskazówki są przesadzone. Wiadomo, że na telefonie komórkowym czy długopisach również znajduje się wiele zarazków jednak nie wyobrażam sobie ich codziennego mycia przed użyciem. 

Czwarty rozdział dotyczy naszego mózgu. Tutaj znajdziemy kilka wskazówek jak poprawić swoją pamięć, bądź jak zapamiętać imiona nowo poznanych osób. Autor opisuje tu również jaka radzić sobie ze stresem i napadami lękowymi. W ostatniej części skupia się na tym jak być wolnym i szczęśliwym. Jak zdefiniować swoje cele, pozbyć się nałogów i uwierzyć w siebie. 

Książka ta jest zbiorem wskazówek i ciekawostek potwierdzonymi badaniami, które również są w niej opisane. Nie ma tu jakiegoś skomplikowanego języka medycznego, więc czyta się ją lekko i szybko. Czy można się dowiedzieć z niej coś nowego? Pewnie znajdzie się coś o czym nie wiedzieliście. Jeżeli tylko interesujecie się tymi tematami to warto przeczytać. 


3 komentarze:

  1. Gdzie Ty wynajdujesz takie fajne tytuły? Zaintrygowałaś mnie... kolejny raz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie zaintrygowałaś, bo pewnie przeszłabym obok tej książki w księgarni obojętnie (cierpię na przesyt książek z tej tematyki). Najchętniej dowiedziałabym się, jak sprawić, żeby ulubione ciastka przestały mi smakować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zawsze można obejść ten system, więc silna wola tutaj też potrzebna :D

      Usuń